Tvorba webov

Google Ads reklamy

Google-Ads

Cez službu Google Ads rozlišujeme 2 druhy reklám.

  • reklama zobrazujúca Vašu webstránku
  • reklama zobrazujúca jednotlivé produkty (Google Merchant)

Kampane

Jednotlivé vytvorené reklamy Google nazýva kampane.

Kľúčové slová

Google rozlišuje tieto typy kľúčových slov:

  • voľná zhoda
  • “frázová zhoda”
  • [presná zhoda]

Reklamy pre produkty

Pre vytvorenie reklamy na produkty budete potrebovať feed produktov. Vo WordPresse teda plugin na generovanie feedov a správne názvy produktov aby Vám ich Google nezamietol. Na schválenie si tiež asi počkáte pár dni. Vo Woocomerce na to dobre poslúži plugin Google Ads listening.

Čo sú to konverzie ?
Konverzie zaznamenávajú vykonanie nejakej udalosti, ktorú si zvolíte po tom čo sa zákazník dostane na Vašu webstránku cez reklamu Google Ads.
Pre tieto účely slúžia značky konverzie cez ktoré si viete väčšinou v kóde nastaviť akú udalosť má Vaša web reklama zaznamenávať. Na eshopoch je to väčšinou ďakovná stránka, ktorá sa zobrazí po zakúpení produktu. Môžete si do nej tiež nastaviť uvádzanie čísla objednávky, aby ste presne vedeli o ktorú objednávku sa jedná.

Príklad použitia konverznej značky Google Ads vo Woocomerce pri načítaní ďakovnej stránky:

add_action( 'woocommerce_thankyou', 'google_add_event' );
function google_add_event($order_id) {
  $order = wc_get_order($order_id);
  $order_data = $order->get_data();
  $order_total = $order_data['total'];

  echo "<script> gtag('event', 'conversion', {  
  'send_to': 'AW-XXXXXX',
   'value': '".$order_total."',
  'currency': 'EUR',
  'transaction_id': '".$order_id."' 
  });</script>"; 
}

Nezabudnite si však pridať aj základnú značku Google Ads, ktorá má byť na každej stránke.

Kde nájdem zaznamenané konverzie?

Zaznamenané konverzie si nájdete cez ponuku nástroje v časti konverzie-> zaznamenané konverzie.

Tipy na záver:

  • Nezabudnite si stále nastaviť a skontrolovať pre ktoré obdobie sa vám zobrazujú štatistiky.
  • Stiahnite si aplikáciu do mobilu pre lepšiu kontrolu rozpočtu a nastavení.
  • Nemeňte príliš často obsahy svojich kampaní pretože Google musí tieto zmeny schvaľovať a môžete chvíľu čakať.
  • Vždy si skontrolujte odkazy na ktoré smerujú reklamy a cez ktoré vstupuje na Vašu stránku najviac ľudí.
  • Google ponúka každému novému klientovi kupón na 75€ zdarma po preinzerovaní 25€. Nezabudnite si tento kupón aktivovať.

A na záver ako získať promo kód od Google na 75€ zdarma ?
Jednoducho navštívte tento link.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.